יהודה פבזנר ז"ל




מקום לידתו רוסיה מוגילוב
תאריך לידתו 1901
עלה ארצה ב- 1929
תאריך פטירתו 1978
ממשיכים רותה, דב
בת הזוג סוניה פבזנר



קורות חיים
יהודה נולד בשנת 1901 במוגילוב שברוסיה. כמנהג הימים ההם בבתי העשירים, למד עד גיל תשע ב"חדר מתוקן" ואחר-כך עבר ללמוד בגימנסיה הרוסית.
בבית הוריו שהיו ציונים, התנהלו שיחות וויכוחים על צורת החיים הרצויה בארץ ישראל יהודה שהאזין לשיחות אלו החליט שלאחר סיום לימודיו יעלה לארץ ישראל ויהיה חקלאי.
לאחר שסיים את הגימנסיה בשנת 1919 נסע ללנינגרד ולמד בבית-ספר חקלאי אותו סיים כאגרונום. הלימודים הפורמליים לא סיפקו אותו והוא הצטרף לקונסרבטוריון ולמד לנגן על כינור עם סיום הלימודים נשלח לנהל חווה לגידול ירקות על-יד אודיסה.
יהודה שהיה חבר "החלוץ" עלה ארצה בשנת 1929, ונתקבל לעבודה בבית-ספר החקלאי מקווה-ישראל. דודתו (אחות אמו) שלחה לו "דרושה" בתור חתנה.
את כינורו האהוב הביא עימו ארצה והיה מנגן לחבריו בהזדמנויות שונות נעימות רוסיות לשמחת ליבם.
עתה הגיע תורו של יהודה לשלח "דרישה" לחברתו סוניה שנשארה עדיין ברוסיה. משהגיעה סוניה לארץ נישאו השניים.
ידידו של יהודה נחמן רייכנשטיין הציע לו להצטרף לארגון "חרות". יהודה קיבל את ההצעה ובשנת 1933 עלתה המשפחה, שכללה כבר שני ילדים תאומים, להתישבות במושב חרות.
כמו יתר החברים עברו גם הם את התלאות של היות ראשונים באיזור שומם בלי כביש גישה, בלי צרכניה, בלי בית-ספר מסודר, עדיין בלי משק מכניס וללא עבודה קבועה.
יהודה עמד בכל אלה. הוא עבד בכל עבודה שהשיג אם היתה זו עבודה בטוחה בפרדסי תל-מונד או בנגרות, בבית אריזה לפרי הדר. במקביל טיפח את משקו.
יהודה זכה לראות את משקו משגשג ופורח ופרדסיו היו מהטובים במושב.
מכיוון שבנו ובתו פנו אל העיר, נאלץ בשברון לב, לאחר פטירת אשתו, למכור את המשק ולעבור להתגורר בבית אבות.
בשנת 1978 נפטר לאחר התקף לב.



הדפסה | חזרה | תגובה