שרה קליין ז"ל




בת יונה ויהושע
מקום לידתה פולין
תאריך לידתה 1903
עלתה ארצה ב- 1926
תאריך פטירתה כ"א אייר תשל"ה 2.5.1975
שם נעורים פרידמן
ממשיכים יונה, כרמלה, נטע
בן הזוג אריה קליין



קורות חיים
נולדה בשנת 1903 להוריה יהושע ויונה פרידמן בעיר קזימיז' בפולין. קיבלה חינוך מסורתי בבית הוריה ומשחר ילדותה חשבה על ארץ ישראל ועל עליה ארצה. לכפר הס הגיעה עם בעלה אריה ז"ל בשנת 1933 והיתה "עזר כנגדו" במובן הטוב של המושג הזה גם כאשר הועסק בשמירה וגם לאחר מכן, כשקיבל על עצמו את אספקת הבשר לתושבי הכפר.
ביתה של משפחת קליין, מילא תפקיד מיוחד בתקופת מלחמת השחרור. היה זה הבניין היחידי בכפר מבטון מזויין ומיקומו במורד הכפר, בשטח מת. נשים וילדים מצאו מחסה בבניין זה כאשר כדורי האוייב התעופפו מסביב. שרה העמידה לרשות החוסים בצל ביתה מיטות, שמיכות וכד' ודאגה שלא יחסר להם דבר.
בזמנו, לאחר מלחמת העולם השניה, גילתה בין העולים ארצה את בת אחותה - תמר. שרה אספה אותה לביתה, אימצה אותה כבת נוספת על שלש בנותיה, דאגה לגידולה וחינוכה ולכל מחסורה. תמר זו היא עתה חברה במושב, אחות לשלוש בנותיה של שרה. כשנפטר בעלה המשיכה לעבד את המשק ואף הרחיבה אותו בענפים נוספים, אך ככלות כוחותיה ועם פטירתה - חדל גם המשק להתקיים. פרט לבנותיה ונכדיה מנציח את זכרה של משפחת קליין הבית שלהם, שהוא הבית הראשון בכניסה לכפר ומורגל בפי הבריות לומר לעוברי אורח: "תגיע לבית קליין, ומשם מובילה הדרך לתל מונד".
י. ב"צ



הדפסה | חזרה | תגובה