התפתחות התחבורה לגוש תל מונד |
בתחילת שנות ה-30 התנהלה התחבורה דרך תחנת הרכבת בקלקיליה, ומשם בעגלות דרך מיסקי וטירה לישובים.<br>לאחר מכן כשהתפתחה התחבורה המוטורית בטרם נסלל כביש 4 תל אביב חיפה, התחבורה לגוש תל מונד התנהלה דרך מיסקי וטירה לכפר סבא.<br><br>קטע מתוך ראיון של אלימלך (מראיין אסטרין - 1954)<br>בחודשי החורף היינו מנותקים כי על יד מיסקי היה ואדי שנמלא מים והאוטו לא יכול לעבור את המים, מה עשו חברי עין ורד? הם הגיעו עם האוטובוס של שמאליק עד הביצה, ירדו ועברו ברגל את הביצה מסביב - סחור סחור עם החבילות עם הילדים, מעבר לביצה - ישבו וחיכו. עד? עד שמכפר סבא החליטו לשלוח אוטו שני. הקשר כמובן לא היה מנותק - אבל ישבו וחיכו שעות, על פי רוב האוטו היה נעמד על יד המחנה, הבית הגבוה, ושמואלי היה מכריז "עד כאן" הלאה לא סוחבת, תלכו לכם ברגל", וכך התחילו לסלול שבילים ברגליי.<br>כשמאליק עבר לגור בעין ורד ונהיה למושבניק - נסע מתי שרצה. תמיד חכה הקהל לאוטו - אבל ידעו שאחרי החליבה הוא יבוא. השרות היה פעם ביום. הדפסה | תגובה |