במשך שנים רבות היה המושג "התחבורה לתל מונד" זהה עם שמואל יבזרוב ויצחק ירושלמי ז"ל.<br>חברי גוש תל מונד היו ברובם מתקיימים על "עבודת חוץ" בפרדסי תל מונד, ועל כן היתה הבעיה הבוערת הסעת עובדים אל העבודה ובחזרה.<br>אומנם היתה קיימת קבוצת "השרון", שהיתה מסיעה פועלים לתל מונד, אבל הקבוצה הזאת בהיותה עסוקה בהולכת פועלים למקומות אחרים, לא תמיד יכלה למלא את התחייבותיה לגבי אנשים לגבי אנשי עין ורד והגוש. על כן פנה שמואל (שמואליק) יבזרוב למזכיר האירגון דוב לישבסקי והציע לו את נכונותו לדאוג לתחבורה ולקשר עם כפר סבא. הצעתו נתקבלה וביחד עם חברו אלעזר ריבר נרכשה מכונית משא ישנה.<br>קבוצת "השרון" לא רצתה לוותר על זכויותיה בגוש והסכסוך החריף. אבל "שמואליק" ידע להגן על האינטרסים שלו ושל אנשי המקום. בסכסוך התערב אליעזר קפלן ז"ל ובסופו של דבר שמואליק ולברו ריבר נתקבלו לארגון "השרון" ומתפקידם היה לעבוד על הקו תל מונד - כפר סבא. אולם הכניסה הצריכה במאמצים כספים גדולים. היה עליו להכניס מניה בסך 500 לא"י. "שמאוליק" שימש למופת לחברי אג"ד בתושייתו, יוזמתו ובגבורתו. יחד עם זאת לא שכח שמואליק גם את החבר מן השורה.<br>בנוסף לשמואל ("שמואליק") יבזרוב עבד גם יצחק ירושלמי כנהג תל מונד. בימים ההם היו רק שלוש נסיעות ביום לתל אביב, והאוטובוס שבו נהג ירושלמי היתה תמיד נסיעה מיוחדת במינה. הוא היה מקבל כל נוסע בסבר פנים יפות ומדבר עמו בשפתו, כי שפות רבות דיבר ירושלמי וידע היטב איך לדבר עם כל אחד לפי רמתו. היה נוסע זקן או זקנה או אדם חולה - היה מסייע לו לעלות לאוטו ואף סחב את חבילותיו. הרגיש שהנוסע מוטרד בדאגות, השתדל לפתוח את סגור ליבו ולייעץ לו מה לעשות. הוא היה נעים שיחה, אדם מקסים בעל אופקים רחבים.<br>מתוך: אסתרין שמואל, 1970, שמואל יבזרוב ז"ל, הוצאת דפוס "אגד", תל אביב. הדפסה |
תגובה