אליעזר יער אדמי ז"ל




מקום לידתו בסרביה אלצ'דר
תאריך לידתו 1872
עלה ארצה ב- 1920
ממשיכים שמואל, ברוך, זינה, חנה, יהודית
בת הזוג ינטה יער אדמי



קורות חיים
אליעזר יער אדמי נולד ב-1872 בכפר אלצ'דר בבסרביה. הוא עסק בחקלאות: חכר שטחי אדמה וגידל עליהם טבק, תירס, חמניות ופרג. ליטה היו חמישה אחים באמריקה, והיא קיוותה כי ילדיה יסעו לשם וילמדו מקצוע "מכובד". אולם הבן שמואל חשב אחרת וב-1920 עזב את הבית ועלה לארץ ישראל. כעבור ארבע שנים עלתה האחות זינה בעקבותיו, ואז הוחלט כי כל המשפחה עולה ארצה. ב-1926, כשכבר עברו את גיל החמישים, עלו אליעזר, יטה וילדיהם, גרו בתנאים קשים בכרם התימנים ובשכונת הרכבת.
אליעזר עבד כעגלון, וכאשר נרשם הבן שמואל להתיישבות נרשם גם הוא וב-1932 עלה לעין ורד עם ראשוני המתיישבים וגר אתם בצריף משותף.
עבודות העידור והנטיעה היו מעל לכוחותיו, והוא רכש זוג פרדות והתפרנס יפה מעבודות חריש וריסוס. יחד עם יטה יצק בלוקים ובטון ובנה את הבית הראשון במושב. שנתיים אחרי שהתיישבו בעין ורד נפטרה יטה ממחלה. כיון שהיה זה הקבר הראשון במושב, הצהיר אליעזר כי יישן ליד הקבר עד שיהיו במקום שלושה קברים. אחרי שכנוע ניאות לקבור את יטה בכפר סבא. אליעזר בנה את בית הכנסת במושב וקנה ספר תורה וספרי קודש בכספים שגייס בתל אביב. הוא שימש חזן, גבאי ושמש, והשתדל להעמיד מניין בשבתות ובחגים.
בערוב ימיו היה אליעזר עובר בין המשקים של בניו וחתניו ומשיא את עצותיו, שהתקבלו בכבוד הראוי אך לא כהוראות מחייבות.



הדפסה | חזרה | תגובה